© 2019 Liiketalouden Liitto LTA ry, tietosuojaseloste

JÄSENYYS

Liiketalouden Liiton jäsenlajin voi valita oman elämäntilanteensa mukaan. Jäsenlajeja on kolme: varsinainen jäsen, opiskelijajäsen ja seniorijäsen. Varsinainen ja opiskelijajäsen voivat kuulua liiton kautta myös työttömyyskassaan. Työttömyyskassan jäsenyys edellyttää työssäoloa liittymishetkellä.

Mikä on jäsenmaksu, jos jään työttömäksi / olen vanhempain- tai hoitovapaalla / suoritan asepalvelusta / olen pitkällä sairauslomalla?

Elämässä tulee vastaan tilanteita, jolloin poissaolo työelämästä on väliaikainen mutta kestoltaan kuitenkin tavanomaisia lyhyitä poissaoloja pidempi. Tällöin liiton jäsenmaksuun on mahdollista hakea alennusta. Alennusta haetaan vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostitse tai sähköisen lomakkeen kautta. Hakemukseen kirjataan jäsennumero, nimi sekä lyhyesti hakemuksen peruste. LTA:n hallitus käsittelee hakemukset ja päätöksistä tiedotetaan hakijoille henkilökohtaisesti. Alennuspäätöstä odottaessa ei liiton jäsenmaksua tarvitse maksaa, vaan jäsenmaksu maksetaan alennetun summan mukaan.