PHT:n 1. askel -jaksot

1. Askel -jaksot ovat työkykyä ja terveyttä edistäviä hyvinvointijaksoja, joita järjestää Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry. Jaksoja järjestetään sekä työikäisille aikuisille että lapsiperheille. PHT ry:ssä tehdään osallistujavalinnat jaksoille sekä vastataan hyvinvointijakson järjestelyistä. 1.askel-hyvinvointijaksoille hakeminen ja valituksi tuleminen eivät edellytä ammattiliiton jäsenyyttä.

1. Askel -jaksot aikuisille

Aikuisten hyvinvointijaksoja järjestetään kolmella eri teemalla. Liikkumaan!-jaksot tsemppaavat arkiliikuntaan, Painonhallinta-jaksoilla motivoidutaan terveellisten ruokailutottumusten ja säännöllisen arkiliikunnan tasapainottamiseen kohti pysyvää kevyempää oloa. Lisäksi on Miesten jaksot - joissa rennon liikunnan aineksina ovat monipuolisuus ja huumori. Kaikkien jaksojen tavoitteena on kannustaa ottamaan askeleita omaan hyvään arkeen, kokonaisvaltaiseen elämänhallintaan ja arjessa jaksamiseen.

Aikuisten 1.askel-hyvinvointijaksot koostuvat 5 vuorokauden pääjaksosta sekä myöhemmin toteutettavasta 2 vuorokauden seurantaosuudesta. Kaikkien jaksojen tavoitteena on kannustaa sinua ottamaan ensimmäisen askeleen omaan hyvään arkeen, kokonaisvaltaiseen elämänhallintaan ja arjessa jaksamiseen!

Pääjakson alussa tehtävät helpot ja kattavat kuntotestit kertovat sinulle nykyisen kuntosi.  Pääset kokeilemaan erilaisia liikuntamuotoja ja kuulet arkiliikunnan mahdollisuuksista. Saat myös infoa ravitsemuksesta, levon merkityksestä sekä muista terveyden ja hyvinvoinnin osa-alueista. Päivien aikana koet elämyksiä ja rentoudut muun muassa luonnossa liikkumalla.

Aikuisten jaksojen hinnat

150 €/aikuinen/5 vrk:n pääjakso

60 €/aikuinen/2 vrk:n seurantajakso

Työttömänä tai lomautettuna olevien hinnat

75 €/aikuinen/5 vrk:n pääjakso

30 €/aikuinen/2 vrk:n seurantajakso,

HUOM! Alennus edellyttää, että on hakuhetkellä työtön ja on tämän hakemuksessa ilmoittanut. Mikäli hakemuksen jo jätettyään jää työttömäksi tai tulee lomautetuksi, alennus ei ole mahdollinen.

Lue lisää ja hae jaksolle

1. Askel -jaksot perheille

Perheiden 1.askel-hyvinvointijaksot tarjoavat perheille yhteistä aikaa, samalla kun ne antavat mahdollisuuden myös lepoon ja virkistykseen. Päivien aikana koet elämyksiä,  tutustut erilaisiin liikuntamuotoihin koko perheen voimin ja saat vinkkejä uusista, koko perheen yhteisistä harrastuksista. Perheiden ohjelma on liikunnallinen ja virikkeellinen! Jaksoilla toimitaan ja liikutaan ryhmässä kohteen asiantuntevan ja ammattitaitoisen henkilöstön johdolla. On erityisen tärkeää, että perheen jäsenillänne ei ole liikuntaa estäviä rajoitteita tai sairauksia.

Perhejaksojen hintaan sisältyy majoitus perheelle, täysihoito (vähintään aamiainen, lounas ja päivällinen) sekä 1.askel-perheohjelma.

Perhejaksojen hinta:

perheet, joilla on yksi tai useampi alle 17-vuotias perheeseen kuuluva lapsi mukana:

aikuiset: 125 €/aikuinen / 5 vrk

lapset 6-16 v: 75 €/lapsi / 5 vrk

alle 6-vuotiaat lapset: Vanhempien seurassa maksutta.

Työttömänä tai lomautettuna olevan aikuisen hinta perhejaksolla on:

62,50 €/5 vrk, edellyttäen että hakuhetkellä on ollut työtön ja on hakemuksessa tämän kertonut. Mikäli hakemuksen jo jätettyään on jäänyt työttömäksi, alennus ei ole mahdollinen.

Lue lisää ja hae jaksolle