Palvelut ja edut

Työsuhdeneuvonta ja edunvalvonta

Liiton toimisto ja lakimiehemme neuvovat Sinua kattavasti ja henkilökohtaisesti työsuhdeasioissa. Työsuhdeneuvontapalvelu toimii soittamalla tai lähettämällä sähköpostia liiton toimistoon, jossa jäsenyytesi tarkastetaan. Neuvontapalvelu on jäsenille maksutonta.

Työnhaku- ja palkkaneuvonta

Jäsenillä on mahdollisuus saada neuvontaa työpaikan hakemisessa. He voivat mm. tarkistuttaa CV:n liiton toimistossa ja saada vinkkejä sen kehittämiseen. Palkkatoivetta tai oman palkan kilpailukyvyn arvioimista varten jäsenet saavat tietoa palkkaneuvonnasta.

Työttömyysturva

Työttömyyden kohdatessa jäsenet voivat hakea ja saada työttömyyskassasta ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. Työttömyyskassa maksaa myös koulutuspäivärahaa ja koulutustukea sekä vuorotteluvapaakorvausta.

Oikeusturva- ja vastuuvakuutus

Liitto on vakuuttanut jäsenensä If:n oikeusturva- ja vastuuvakuutuksella, joka korvaa työsuhdeoikeudenkäyntikuluja. Vakuutuksessa on omavastuu. Omavastuusi on merkittävästi pienempi, jos käytät liiton juristeja. Vakuutuksen voimaantulo edellyttää puolen vuoden jäsenyyttä. Tämä työelämän vakuutus ei sisälly kotivakuutuksiin. www.if.fi/lta

Yksityisoikeudellinen neuvonta

Jäsenillä on jäsenetuna oikeus saada Eversheds Asianajotoimiston lakimiehiltä neuvontaa puhelimitse yksityiselämäänsä liittyvissä oikeudellisissa asioissa. Puhelinneuvonta on jäsenille maksutonta. Puhelinneuvonta kattaa asiat, jotka jäsen voi esittää ja lakimies selvittää puhelimessa. Puhelinneuvontaa annetaan neuvontanumeroissa arkisin klo 10-16.00. Jäsen saa puhelinneuvonnan neuvontanumeron ottamalla yhteyttä liiton toimistoon puhelimitse tai sähköpostitse (09-2291 7171 tai liitto(at)liiketaloudenliitto.fi). Samalla tarkastetaan liiton jäsenyyden voimassaolo.

Liiketalous -lehti

Saat 5 numerona vuodessa ilmestyvän Liiketalous-lehden, joka sisältää ammatti-, järjestö- ja koulutustietoa. Lehden omat sivut löytyvät osoitteesta www.liiketalous.fi

Liikesivistysrahaston Liiketalouden Liiton rahaston apurahat

Liiton oma rahasto, joka jakaa apurahoja kotimaisiin ja ulkomaisiin liiketalouden jatko- ja täydennyskoulutuksiin sekä ammatillista osaamista lisäävään täydennyskoulutukseen. Lisätietoja voit kysyä liiton toimistosta, toiminnanjohtaja Annina Antellilta. Lomakkeet löydät osoitteesta: www.lsr.fi

JÄSENEDUT

If-vakuutukset mm. koti-, ryhmähenki- ja tapaturmavakuutus sekä matkavakuutus, If puh. 010-19 19 19, www.if.fi/lta

Risteilyt: Viking Linen (www.vikingline.fi/edut/lta), tarkista voimassaolevat tarjoukset nettisivuilta.

Eckerö Line (www.eckeroline.fi): Päiväristeilyillä ja reittimatkoilla 10% alennus normaalihintaisista matkalipuista. Tuotekoodi STTK on mainittava varattaessa ja voimassa oleva jäsenkortti tulee esittää lippuja lunastettaessa. Etuhinta koskee STTK:n jäsenliittojen jäseniä ja heidän kanssaan samalla varauksella matkustavia.

Jäsenedut.fi (www.jasenedut.fi) LTA tarjoaa jäsenilleen Jäsenedut.fi-palvelun veloituksettoman käyttöoikeuden. Palvelun kautta saat

satoja erilaisia jäsenetuja verkkokaupoista ja kivijalkamyymälöistä. Palveluun pitää rekisteröityä, koska alennukset saa vain ammattiliittoon kuuluva tai hänen perheenjäsenensä. Rekisteritietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille. Tilaa rekisteröitymisen yhteydessä uutiskirje, niin saat joka kuukausi tiedot uusista eduista sähköpostiisi

SRM-jäsenedut sisältävät majoitusedun sekä kansainvälisen hostellikortin jäsen-hintaan. Majoitusedulla saa Suomen SRM-hostelleissa 10 prosentin alennuksen /hlö/vrk/normaaleista majoitushinnoista.

Salsastudion kausikortit: LTA:n jäsenille jokaisesta ostetusta normaalihintaisesta kausikortista 10€ alennusta. Jäsenyys todistettava korttia ostettaessa.

Holiday Club: Vähintään 15 % alennuksen Holiday Clubin loma-asuntojen ja vähintään 15 % kylpylähotellien päivän hinnoista. (sis. majoitus ja aamiaiset). Loma-asuntojen vuokrauksen kampanjatarjouksia, joissa alennus voi olla loma-asuntojen vuokrahinnoista jopa 40 %. Alennusta varten saat varauskoodin liiton toimistosta.

Kaupan ja hallinnon tunnukset ja merkonomisormus: Henkilöstö- ja liikelahjoja valmistava i-Koru valmistaa kaupan ja hallinnon tunnukset. Merkonomisormus jäsenhintaan: 365€ (norm. 390€), hopeinen 110€ (norm. 150€) + toimituskulut 10€. Kaupan ja hallinnon sormus keltakultainen (14K) jäsenhintaan: 335€ (norm. 365€) + toimituskulut 10€. Lisätietoja: info(at)ikoru.fi tai puh. (09) 278 9660.
Lisätietoja: info(at)ikoru.fi tai puh. (09) 278 9660.