TJS-Opintokeskus järjestää Yrittäjän viisasten kivet -verkkokoulutus

Yhteistyökumppanimme TJS-Opintokeskuksen verkkokoulutus

Yrittäjän viisasten kivet -verkkokoulutus

Verkkoluennot 1.3.–28.3. klo 16.00 - 17.30

Koulutus on tarkoitettu yrittäjyyttä harkitseville tai vasta yrittäjiksi alkaneille asiantuntijoille.

Koulutuksen tavoitteena on varmistaa yrittäjän onnistuminen erityisesti yritystoiminnan käynnistymisvaiheessa. Osallistujat saavat kokonaisnäkemyksen yrittämisen eri osa-alueista ja käytännön vinkkejä yritystoiminnan käynnistämiseen ja pyörittämiseen.

lisätietoja ja ilmoittautuminen seuraavasta linkistä

Kyllä sillä on väliä - sillä sukupuolella, Anna-Liisa Westmanin runokirja

Kunniapuheenjohtaja Anna-Liisa Westmanin toimittama runokirja käsittelee ammatillisten opettajien näkemyksiä tasa-arvosta, yhdenvertaisuudesta ja oikeudenmukaisuudesta. Se sisältää noin 90 runoa. Runokirja on julkaisu Suomi 100 sarjassa. Kustantaja on Mediapinta. Kirja on myynnissä koko Suomessa kirjakaupoissa kirjavälityksen kautta n. 25 euron hintaan.

Runokokoelman, Kyllä sillä on väliä - sillä sukupuolella, tuottanut Anna Liisa Westman kuvailee itseään seuraavasti: Supistetusta kansakoulusta maailmalle. Työtä toimistoapulaisena, pikkusihteerikkönä, päällikkönä, johtajana. Työtä ja opiskelua vuorotta, hallintoa, yhteiskuntatieteitä, kasvatustieteitä, merkonomista tuplatohtoriksi ja dosentiksi. Vihdoin omalla alalla: tutkivana ammatillisena yliopettajana. Nyt vapaana päivittäisestä työstä tietokirjailijana. Kiitos 100-vuotiaalle Suomelle hyvinvointiyhteiskunnasta. Ammatillisten korkeakouluopettajien tarinoista kirjoitetut runot tuovat esille monimuotoista ymmärrystä opettajuudesta, sukupuolen piiloisesta olemuksesta, tasa-arvosta, yhdenvertaisuudesta ja oikeudenmukaisuudesta. Jos sukupuolitietoisuutta ei opeteta opettajakoulutuksessa, se ei myöskään näy arjen opetustyössä ja työelämässä tasa-arvoisuutta tuottavana tekijänä.

lähde:Suuri Suomalainen Kirjakerho
ISBN 9789522365095
Ilmestymisvuosi 2017

Kustantaja: Mediapinta
Tekijä: Westman, Anna Liisa
Kansityyppi: pehmeäkantinen
Kieli: suomi
Vuosi: 2017
Sivut: 124

Liikkuvuusavustus laajenee työhön liittyvään koulutukseen sekä kaikkeen osa-aikatyöhön

Eduskunta on hyväksynyt liikkuvuusavustusta ja yritystoimintaa koskevat hallituksen esittämät lakimuutokset työttömyysturvaan. Vuoden 2018 alusta lukien liikkuvuusavustusta voidaan maksaa myös alle 18 viikkotunnin osa-aikatyöhön sekä työsuhdetta edeltävään koulutukseen. Työttömän yritystoiminnan pää- ja sivutoimisuutta arvioidaan jatkossa vasta 4 kuukauden kuluttua yritystoiminnan aloittamisesta.

Liikkuvuusavustuksen tarkoituksena on kannustaa ottamaan työtä vastaan pitkän matkan päästä eli korvata työmatka- ja muuttokuluja. Se on peruspäivärahan suuruinen (32,40 euroa päivässä vuonna 2017). Liikkuvuusavustusta maksetaan enintään viideltä päivältä viikossa.

Lue lisää TYJ:n tiedotteesta seuraavasta linkistä